Niejeden specjalista próbuje odpowiedzieć na pytanie, czy jest idealny pomysł na projekt firmowego logo. Odpowiedź jest bardzo trudna, ponieważ raczej się nie da powiedzieć po prostu, jak logo ma wyglądać. Z tego też powodu ideał warto sobie odpuścić, a w czasie projektowania pilnować kilku ważnych zasad. W pierwszej kolejności należy pamiętać, że tworzenie logo to zadanie dla profesjonalistów. Wymaga dużego doświadczenia nie tylko w zakresie samej grafiki, lecz również i biznesowego.
Przy pomocy logotypu można zyskać ogromne korzyści, jeżeli będzie on interesujący i przyciągający uwagę. Lecz można ogromnie stracić, kiedy się z nim nie trafi w preferencje konsumentów. Przede wszystkim ważne będzie, żeby zrezygnować z mocnej przesady i postawić na proste formy. Logotypy największych marek takie właśnie są – przyciągająca uwagę, ale bardzo czytelna postać, którą się łatwo zapamiętuje. Z takich też powodów dobry projekt logo marki ma mieć takie cechy, lecz żeby to wykonać, to wspomniane doświadczenie jest naprawdę bardzo ważne. Unikać należy zbędnych elementów i ozdobników, istotna będzie też kolorystyka.
Niektóre barwy lepiej się sprawdzają, pozostałe mniej, ale z pewnością nie należy wybrać więcej niż trzy. Dużą rolę podczas projektowania ma psychologia, bazując na wielu latach badań przykładowo można określić, jakie kształty i proporcje będą najodpowiedniejsze. Tak więc jeśli ktoś chce mieć rzeczywiście dobre logo, to zlecić to powinien profesjonalistom, a takich najlepiej znaleźć podając w oknie wyszukiwarki hasło czytaj dalej o logo dla firmy.